Loading...

“Η ταβέρνα της Τζαμάϊκα” του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ

Σενάριο: Σίντνεϋ Γκίλιατ, Τζόαν Χάρρισον

(Βασισμένο στο μυθιστόρημα της Δάφνης ντυ Μωριέ)

 Έτος: 1946

Πρωταγωνιστούν: Τσαρλς Λότον, Μορίν Ο΄Χάρα, Ρόμπερτ Νιούτον

 
Ένα φημισμένο μυθιστόρημα στη μεγάλη οθόνη με τη σφραγίδα του Άλφρεντ Χίτσκοκ

 

Σε μία απόκρημνη και βραχώδη ακτή της Κορνουάλλης γύρω στα 1800, μία συμμορία κακοποιών ληστεύει πλοία που ναυαγούν και δολοφονεί όσους ναυαγούς επιβιώνουν, ώστε να μη μπορούν να τους καταδώσουν. Μόνο που τα ναυάγια είναι προσχεδιασμένα από τον μυστηριώδη αρχηγό της σπείρας.

Ένας μυστικός αστυνομικός που αναλαμβάνει να τον ανακαλύψει συλλαμβάνεται από τους κακοποιούς και διασώζεται χάρη στην συμπόνια μίας όμορφης κοπέλας, η οποία τον ερωτεύεται…

Ηπλοκή κρατά τον θεατή σε αγωνία καθ’ όλη τη διάρκεια με τις διαρκείς εξελίξεις και τις ανατροπές του έργου.»

Από τα… διαφορετικά έργα του μεγάλου Χίτσκοκ (προτού το… γυρίσει αποκλειστικά στο θρίλερ και την αγωνιώδη κινηματογραφία…)

Σε μία απόκρημνη και βραχώδη ακτή της Κορνουάλης γύρω στο 1800 μία συμμορία κακοποιών ληστεύει πλοία που ναυαγούν και δολοφονεί όσους ναυαγούς επιβιώνουν, ώστε να μη μπορούν να τους καταδώσουν. Μόνο που τα ναυάγια είναι προσχεδιασμένα από τον μυστηριώδη αρχηγό της σπείρας.. ένας μυστικός αστυνομικός που αναλαμβάνει να τον ανακαλύψει συλλαμβάνεται από τους κακοποιούς και διασώζεται χάρη στην συμπόνοια μία όμορφης κοπέλας, η οποία τον ερωτεύεται…

H συνέχεια είναι όμως χιτσκοκική και το τέλος του έργου διορθώνει τις αδικίες και προσφέρει το πολυπόθητο happy end!

Νυκτερινές λήψεις, αγγλική εξοχή με ανεμοδαρμένες ακτές και άγρια τοπία, πανδοχεία στην μέση του τίποτα, εγκληματικά στοιχεία, καθώς και αριστοκράτες με χαρακτηριστική βρετανική προφορά, συνθέτουν την όμορφη ατμόσφαιρα του έργου της αρχής του 19ου αιώνα. Η πλοκή κρατά τον θεατή σε αγωνία καθ’ όλη τη διάρκεια με τις διαρκείς εξελίξεις και τις ανατροπές του έργου.

Αξιοπρόσεκτες οι ερμηνείες του Τσαρλς Λότον (σερ Χάμφρεϊ Πενγκάλαν) και της ωραιότατης Μωρήν Ο’ Χάρα

[Κώστας kprncs 18/8/2014]

http://www.cine.gr/

Αν και δεν είναι ένα τυπικό έργο του Χίτσκοκ η “Ταβέρνα της Τζαμάικα” είναι μια επιδέξια σκηνοθετημένη κλασική «νυχτερινή» περιπέτεια εποχής […] Υποβλητική ατμόσφαιρα, εντυπωσιακά σκηνικά (ιδίως η βραχώδης ακτή) και εξαιρετικές ερμηνείες …

http://www.cine.gr/

[…] Αυτό που κάνει την “Ταβέρνα της Τζαμάϊκα” τόσο ενδιαφέρουσα ταινία είναι το εντυπωσιακό της cast. O Τσαρλς Λότον πετυχαίνει μια πομπώδη ερμηνεία ως σερ Χάμφρεϊ και παρόλο που η Ο’ Χάρα ήταν μόλις 18 όταν γυρίστηκε η ταινία, η ερμηνεία της είναι ερμηνεία έμπειρης ηθοποιού.

Με τη συνεισφορά του Ρόμπερτ Νιούτον, της Μαίρη Νέι και του Λέσλι Μπανκς, η “Ταβέρνα της Τζαμάικα” απέχει πολύ από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας ως τυπική ταινία του Χίτσκοκ. Εδώ, ο σκηνοθέτης παραμένει στο περιθώριο και στο επίκεντρο βρίσκονται οι ηθοποιοί με τις εξέχουσες ερμηνείες τους.

http://www.dvdinfatuation.com/

Στην ταινία αυτή, όπως και σε άλλες ταινίες του Χίτσκοκ συναντούμε το θέμα της διπλής ταυτότητας. Ο θεωρούμενος ως ένοχος, Τζεμ Τρεχέρν (Ρόμπερτ Νιούτον), δεν είναι ο κακοποιός αλλά εκπρόσωπος της τάξης, ενώ αντιθέτως, ο αξιότιμος σερ Χάμφρεϊ Πενγκάλαν (Τσαρλς Λότον) αποδεικνύεται ένα τέρας σκληρότητας.

[…]

Εξαιρετικά τα ασπρόμαυρα πλάνα του Χάρι Στράντλινγκ …

http://www.classicfilmguide.com/

ΟΆλφρεντ Χίτσκοκ γεννήθηκε στις 13 Αυγούστου 1899 στο Ιστ Εντ του Λονδίνου και πέθανε στις 29 Απριλίου 1980 στο Λος Άντζελες. Ο Χίτσκοκ ξεκίνησε να δουλεύει σε κινηματογραφικό στούντιο του Λονδίνου το 1920 σχεδιάζοντας τους τίτλους αρχής για όλες τις ταινίες του στούντιο. Μετά από δύο χρόνια του δόθηκε η ευκαιρία να κάτσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Ο σκηνοθέτης της ταινίας Always Tell Your Wife αρρώστησε και ζητήθηκε από τον Χίτσκοκ να τον αντικαταστήσει για να ολοκληρωθεί η ταινία. Οι παραγωγοί εντυπωσιάστηκαν από το αποτέλεσμα και του ανάθεσαν να γυρίσει την πρώτη του ουσιαστικά ταινία, που ήταν ο Αριθμός 13. Μετά από λίγο καιρό όμως το στούντιο έκλεισε. Ο Χίτσκοκ προσλήφθηκε στην Gainsborough Pictures ως σεναριογράφος και σχεδιαστής τίτλων.

Alfred-HitchcockΤο 1925 κατάφερε να σκηνοθετήσει το Pleasure Garden και αυτό σηματοδοτεί ουσιαστικά την αρχή της καριέρας του ως σκηνοθέτης. Μετά από μια επιτυχημένη δεκαετία του ’30, με ταινίες όπως τα 39 σκαλοπάτια, Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά, Σαμποτάζ, με το ξεκίνημα του Β’ Παγκοσμίου πολέμου αποφάσισε να μετακομίσει μόνιμα στις ΗΠΑ. Όταν επισκέφθηκε το Χόλυγουντ το 1940, όλοι οι παραγωγοί των μεγάλων στούντιο του έκλεισαν την πόρτα γιατί πίστευαν ότι δε θα μπορούσε να κάνει καριέρα στο χώρο. Τελικά, ο μεγαλο-παραγωγός Ντέιβιντ Ο’ Σέλζνικ του πρόσφερε ένα επταετές συμβόλαιο. Του ανέθεσε αρχικά μια ταινία για τον Τιτανικό, αλλά το σχέδιο τελικά απορρίφθηκε και του ανέθεσε τη Ρεβέκκα. Η ταινία κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας του 1940, αλλά φυσικά το Όσκαρ πήγε στον παραγωγό και όχι στον Χίτσκοκ.

Για τα επόμενα 20 χρόνια, μέχρι το Ψυχώ, γύριζε τη μια ταινία πίσω από την άλλη. Το 1955 συμφώνησε να προλογίζει μια τηλεοπτική σειρά με τίτλο Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παρουσιάζει, που διήρκεσε δέκα χρόνια. Μετά την καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Ψυχώ άρχισε να σκηνοθετεί ταινίες όλο και πιο αραιά. Από το 1977 μέχρι και το θάνατό του, δούλευε πάνω στη δημιουργία ενός φιλμ με τίτλο The Short Night. Μετά το θάνατό του, ο σεναριογράφος Ντέιβιντ Φρίμαν εξέδωσε την τελική εκδοχή του σεναρίου.

Προτάθηκε έξι φορές για Όσκαρ σκηνοθεσίας, το 1941 (Ρεβέκκα), το 1942 (Υποψίες), το 1945 (Στον ίσκιο του θανάτου/Ναυαγοί) το 1946 (Νύχτα αγωνίας), το 1955 (Σιωπηλώς μάρτυς) και το 1961 (Ψυχώ), αλλά δε το κέρδισε ποτέ.

1976     Οικογενειακή συνομωσία)

1972     Φρενίτις

1969     Τοπάζ

1966     Σχισμένο παραπέτασμα

1964     Μάρνι

1963     Τα πουλιά

1960     Ψυχώ

1959     Στη σκιά των τεσσάρων γιγάντων

1958     Δεσμώτης του ιλίγγου

1957     13 εγκλήματα ζητούν ένοχο

1956     Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά

1956     Ποιος σκότωσε το Χάρι;

1955     Το κυνήγι του κλέφτη

1954     Σιωπηλός μάρτυρας

1954     Τηλεφωνήσατε ασφάλεια αμέσου δράσεως

1952     Η εξομολόγηση

1951     Ο άγνωστος του εξπρές

1950     Ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ

1949     Στον αστερισμό του αιγόκερω

1948     Η θηλειά

1947     Υπόθεση Παραντάιν

1946     Υπόθεση Νοτόριους

1945     Νύχτα αγωνίας

1944     Bon Voyage

1944     Περιπέτεια στην Μαδαγασκάρη

1943     Η σωσίβια λέμβος)

1943     Το χέρι που σκοτώνει

1942     Σαμποτέρ

1941     Υποψίες

1941     Ο κύριος και η κυρία Σμιθ

1940     Πολεμικός ανταποκριτής

1940     Ρεβέκκα (περνώντας δίπλα από έναν τηλεφωνικό θάλαμο -123′)

1939     Η Ταβέρνα της Τζαμάικα

1938     Η εξαφάνιση της κυρίας (στην πλατφόρμα του σιδηροδρομικού σταθμού Victoria -90′)

1937     Νέα και αθώα (ως φωτογράφος στο δικαστήριο -15′)

1936     Ο Μυστικός πράκτορας

1936     Σαμποτάζ

1935     Τα 39 σκαλοπάτια (έξω από ένα θέατρο -7′)

1934     Ο άνθρωπος που ήξερε πολλά

1933     Βιεννέζικα Βαλς

1932     Νούμερο Δεκαεπτά

1932     Πλούσιοι και παράξενοι

1931     Το παιχνίδι της σάρκας

1930     Mary – sir John Greift Ein (Γερμανική βερσίον του Φόνου)

1930     Φόνος (στον χώρο του εγκλήματος -60′)

1930     Η Ήρα και το παγόνι

1930     Elstree Calling (Το πρώτο αγγλικό μιούζικαλ)

1929     Harmony Heaven

1929     Ο άνθρωπος από το νησί Μαν

1929     Εκβιασμός (στον υπόγειο -11′)

1928     Η γυναίκα του αγρότη

1928     Σαμπάνια

1927     Κατήφορος

1927     Το Ρινγκ

1927     Εύκολη αρετή (διασχίζοντας ένα γήπεδο τένις – 15′)

1927     Ο νοικάρης (σε γραφείο εφημερίδας – 3′ και στον όχλο σε μια σύλληψη

1926     Ο αετός του βουνού

1925     Ο κήπος της ηδονής

1922     Αριθμός 13

Trailer & Φωτογραφίες

2018-04-23T01:39:18+00:00